Úpravy chodníků, silnic a parkovacích ploch budeme plánovat efektivněji

Úpravy chodníků, silnic a parkovacích ploch budeme plánovat efektivněji

Tohle jsou komunikace města, tohle kraje, tohle Ředitelství silnic a dálnic. Ano, ne všechny komunikace patří městu. Věděli jste, že chodníky nejsou součástí silnic, a proto se opravy platí z rozpočtu města?

Může se zdát, že se občan neorientuje ve vlastnictví těchto komunikací, protože chceme jen rychle opravené a nerozkopané město. Co si budeme povídat, pokud chceme mít opravené silnice a chodníky, tak se musí omezit průjezdy a průchodnosti silnic a chodníků.

Proto chceme, aby všechny opravy komunikací a další práce byly plánované a koordinované se všemi dotčenými organizacemi, jako je třeba Správa a údržba silnic Pardubického kraje a Ředitelství silnic a dálnic ČR, a hlavně je zásadně důležité, aby do projektu byly vždy zapojeny včas organizace, které mají v místě úprav svoje sítě (vodohospodářství, energetika, či internetové připojení).

Lepším smysluplným plánováním dosáhneme efektivnějších a levnějších oprav našich komunikací. Při opravách komunikací je nutné předem naplánovat objížďky opravovaných míst a tím zmírnit dopady dopravních omezení na řidiče. Prostě vše je o komunikaci a koordinaci.

V době nedostatku parkovacích míst je také potřeba se zamyslet nad vhodným řešením parkování. Jedním z řešení je třeba vytvoření šikmých stání, tak se zvýší počet parkovacích míst. Zmenšení chodníků na Novém náměstí je také jedním z možných řešení a dopomohlo by místním lépe parkovat u jejich domů. Na druhou stranu odmítáme zbytečné kácení vzrostlých stromů a zabetonování travnatých ploch kvůli autům. Vytvořme kompromis, který zajistí kvalitní parkovací místa, ale také příjemný prostor pro odpočinek lidí v letních měsících.

Vytváření podzemního parkoviště na Novém náměstí zní skvěle, ale pojďme se zamyslet. Jsme schopni takovýto projekt opravdu realizovat? V dnešní době, kdy vše stojí několikrát více, než když se vypracovával projekt tohoto parkoviště bychom takovou stavbu z financí města nikdy nepostavili.

Pojďme se spíše zamyslet nad úpravami, které nebudou stát několik ročních rozpočtů města a hledejme aktivně v ulicích schůdné řešení. Vytvořme parkovací plochy zjednosměrněním ulic, využijme prostor způsobem který nebude omezovat a poškozovat životní prostředí města, podívejme se na město z jiné perspektivy a najděme možnosti pro efektivní parkování. No a když se nakonec zamyslíme, je parkování ve městě právo, nebo služba?

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Povolební strategie pro volby do zastupitelstva města Česká Třebová 2022

Povolební strategie pro volby do zastupitelstva města Česká Třebová 2022

Česká Pirátská strana je liberální, demokratická, středová strana s důsledným protikorupčním programem. Naším cílem je prosazovat náš program, ať už jsme v koalici nebo v opozici. Tato strategie je veřejným závazkem kandidátů vůči členům a voličům. Chceme, aby občané, kteří se rozhodnou podpořit svým hlasem Piráty, jasně věděli, jak budeme po volbách postupovat a pracovat.

Pomáhat budeme cíleně a efektivně

Pomáhat budeme cíleně a efektivně

Sociální politika a sociální práce v sobě nesou zejména ochotu pracovat a naslouchat lidem v místě jejich bydliště. Stejně tak práce se seniory vyžaduje pochopení a umožnění zajistit jim co nejdelší možný život tam, kde jim je dobře.

Jak na finance a dotace v České Třebové

Jak na finance a dotace v České Třebové

Dotace a peníze. Magická formule, která zní téměř všude. Město je bohužel omezeno prostředky ze svého rozpočtu. Na další investice může dosáhnout pouze, pokud seženeme “další” peníze.