Udělejme výběrová řízení transparentnější!

Vážení přátelé, příznivci,

jak jsme Vám slíbili, na základě Zákona o svobodném přístupu k informacím jsme si vyžádali informace k výběrovému řízení na pozici ředitele Sociálních služeb Česká Třebová. Z dokumentů, které jsme obdrželi, je patrné, že výběrová řízení na obdobné pozice v našem městě neprobíhají dostatečně transparentně, a to z několika důvodů:

  1. Nelze jednoduše zpětně doložit postup výběrové komise a důvody výběru kandidáta.
  2. Celý průběh výběrového řízení není dostatečně zdokumentován, omezuje se prakticky jen na protokol osvědčující přítomnost a výsledek rozhodnutí.
  3. Výběrová řízení jsou nedostatečně propagována a zveřejňována.

Jsme přesvědčeni, že k větší otevřenosti a transparenci by přispělo zavedení těchto kroků:

  1. Dostatečná propagace výběrových řízení nejen na stránkách města, ale i v dalších regionálních médiích.
  2. Dostatečný časový prostor pro podání přihlášek do výběrových řízení, minimálně 15 pracovních dní.
  3. Jasně nastavená kritéria výběrových řízení a jejich jasné rozdělení na nezbytná, vylučující, doporučená a doplňující.
  4. Transparentní určení váhy jednotlivých kritérií při rozhodování výběrové komise.
  5. Písemná dokumentace rozhodování členů výběrové komise.
  6. Archivace veškerých podkladů pro rozhodování po dobu nejméně jednoho roku a jejich dostupnost přinejmenším pro členy Zastupitelstva města.

Věříme, že popisovaná opatření omezí výskyt spekulací a leckdy oprávněných nezodpovězených otázek, které při vyhlášení výsledků výběrových řízení často vyvstávají.

Návrh usnesení k zavedení popsaných bodů připravujeme. Pokud máte k tématu jakékoli náměty, připomínky nebo dotazy, napište nám. Rádi se necháme inspirovat Vašimi postřehy.

Jsme Piráti. Držíme kurz.

Jsme Piráti a říkáme ANO TRANSPARENCI,

říkáme ANO svobodnému přístupu k informacím.