Jaké hlavní problémy v oblasti školství v našem městě vidíme:

  1. nedostatečná kapacita mateřských škol především v období letních prázdnin
  2. nedostatek kvalifikovaných učitelů na městských školách
  3. nedostatečná a nesystematická práce v oblasti prevence rizikového chování na školách
  4. pasivní přístup ze strany města jako zřizovatele při koordinaci činnosti škol

Jak to chceme řešit:

  1. koordinace a podpora provozu mateřských škol v klíčových obdobích tak, aby byla zajištěna maximální kapacita podle jasného klíče (především věk dítěte, zaměstnání rodiče atp.).
  2. Přitažlivost školy jako zaměstnavatele není dána jen výší platu, které jsou ve veřejných školách přibližně stejné. Chceme tedy podpořit přitažlivost škol v České Třebové možností vzdělávání, využitím moderních forem vzdělávání a celkově přívětivějším pracovním prostředím na školách.
  3. Budeme prosazovat aktivní zapojení škol do systematické práce v oblasti prevence sociálně patologických jevů. Školská poradenská pracoviště jednotlivých škol (výchovní poradci a metodici prevence) musí spolupracovat s dalšími organizacemi, které se podílí na prevenci a práci s ohroženými dětmi (neziskové organizace, poradenské služby, orgány sociálně právní ochrany dětí).

Výchovní poradci a metodici prevence musí mít na svou práci dostatek času a za svou práci musí být ohodnoceni. Chceme, aby se prevence realizovala systematicky, moderními a účinnými metodami, nikoli jednorázovými hurá akcemi typu preventivní vlak nebo policie ve škole. Budeme také podporovat zřízení sociálně aktivizační služby (SAS) pro rodiny s dětmi ve městě a zároveň aktivně podporovat činnost dalších poradenských služeb ve městě.

Klíčovým činitelem pro prosazování jakýchkoli změn jsou ředitelé jednotlivých škol. Jsme přesvědčeni, že i bez nadměrného zasahování do jejich pravomocí může město díky komunikaci, koordinaci, spolupráci a podpoře v jednotlivých oblastech dosáhnout pozitivních změn.

I v oblasti školství chceme hledat nové metody, jak řešit věci, které se ve Třebové řeší opakovaně a často se zdají jako neřešitelné. Často ani není potřeba vymýšlet, stačí mít přehled v tom, jak se věci dají dělat lépe. Typickým příkladem může být oblast dotačních a rozvojových programů, což ale neplatí jen pro oblast školství. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Máme odvahu zlepšit školství v České Třebové.

Přijďte podpořit Piráty v komunálních volbách.