Jaké hlavní problémy v oblasti školství v našem městě vidíme:
- nedostatečná kapacita mateřských škol především v období letních prázdnin
- nedostatek kvalifikovaných učitelů na městských školách
- nedostatečná a nesystematická práce v oblasti prevence rizikového chování na školách
- pasivní přístup ze strany města jako zřizovatele při koordinaci činnosti škol
Jak to chceme řešit:
- koordinace a podpora provozu mateřských škol v klíčových obdobích tak, aby byla zajištěna maximální kapacita podle jasného klíče (především věk dítěte, zaměstnání rodiče atp.).
- Přitažlivost školy jako zaměstnavatele není dána jen výší platu, které jsou ve veřejných školách přibližně stejné. Chceme tedy podpořit přitažlivost škol v České Třebové možností vzdělávání, využitím moderních forem vzdělávání a celkově přívětivějším pracovním prostředím na školách.
- Budeme prosazovat aktivní zapojení škol do systematické práce v oblasti prevence sociálně patologických jevů. Školská poradenská pracoviště jednotlivých škol (výchovní poradci a metodici prevence) musí spolupracovat s dalšími organizacemi, které se podílí na prevenci a práci s ohroženými dětmi (neziskové organizace, poradenské služby, orgány sociálně právní ochrany dětí).
Výchovní poradci a metodici prevence musí mít na svou práci dostatek času a za svou práci musí být ohodnoceni. Chceme, aby se prevence realizovala systematicky, moderními a účinnými metodami, nikoli jednorázovými hurá akcemi typu preventivní vlak nebo policie ve škole. Budeme také podporovat zřízení sociálně aktivizační služby (SAS) pro rodiny s dětmi ve městě a zároveň aktivně podporovat činnost dalších poradenských služeb ve městě.
Klíčovým činitelem pro prosazování jakýchkoli změn jsou ředitelé jednotlivých škol. Jsme přesvědčeni, že i bez nadměrného zasahování do jejich pravomocí může město díky komunikaci, koordinaci, spolupráci a podpoře v jednotlivých oblastech dosáhnout pozitivních změn.
I v oblasti školství chceme hledat nové metody, jak řešit věci, které se ve Třebové řeší opakovaně a často se zdají jako neřešitelné. Často ani není potřeba vymýšlet, stačí mít přehled v tom, jak se věci dají dělat lépe. Typickým příkladem může být oblast dotačních a rozvojových programů, což ale neplatí jen pro oblast školství. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Máme odvahu zlepšit školství v České Třebové.
Přijďte podpořit Piráty v komunálních volbách.